SEPA: Wat betekenen de foutcodes?

Easyflor kan wel eens een foutcode geven bij het exporteren van SEPA. Maar wat betekenen deze codes eigenlijk? Wellicht staat de oplossing hier vermeld.

AM04: Onvoldoende Saldo

MS03: Administratieve reden

  • Het maximum bedrag per incasso is overschreden (zie uw contract)
  • Onvoldoende saldo, bij sommige banken
  • Gebruik van een SEPA Core ipv. SEPA B2B
  • Controleer of de debiteur een zakelijke rekening heeft
  • Gebruik van een foutief IBAN nummer
  • Gebruik van foutieve IBAN gegevens (naam rekeninghouder)

MD01: Onjuiste machtiging Er is geen machtiging bekend, of deze is ingetrokken Debiteur heeft een lager maximum bedrag ingesteld dan uw incassobedrag

MD02: Onjuiste machtiging Er is geen machtiging bekend, of deze is ingetrokken

AG02: Fout bestandsformaat Er is geprobeerd een One-First incasso te doen, terwijl hiervoor een “FIRST”/“RCUR” is gedaan Er is geprobeerd een “FIRST” incasso te doen, terwijl hiervoor een “RCUR” is gedaan

AC06: Rekeningnummer blokkade U bent geblokkeerd door de debiteur om te incasseren

MS02: Oneens met betaling De transactie is geweigerd.

MD06: Oneens met incasso De debiteur is het niet eens met de afschrijving

SL01: Administratieve reden De incasso overschreidt het maximumbedrag van de debiteur U bent geblokkeerd door de debiteur om te incasseren Er is geen machtiging bekend, of deze is ingetrokken De foutcodes komen helaas niet altijd overeen met de hier boven genoemde oplossingen. Raadpleeg uw bank, indien de foutcode blijft bestaan.

Heeft u vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer +31 (0)71 30 20 310 of stuur een e-mail naar support@easyflor.nl.