- Bestaande RMA wijzigen
- Betalingen terugdraaien / Factuur onbetaald maken
- Betalingen toevoegen
- Exporteren statistiek overzicht (CBS en IDEV)
- Exporteren van boekhouding en controleren van fouten
- Facturen - Creditfacturen aanmaken
- Facturen verrekenen
- Factureren
- IPAFFS exporteren
- Kopie maken administratie
- SEPA: Wat betekenen de foutcodes?
- UBL instellen
Bestaande RMA wijzigen
Deze handleiding gaat het over het wijzigen van een RMA. Als je wilt weten hoe je een RMA aanmaakt. Ga naar de volgende handleiding: RMA aanmaken
Inleiding
Het kan voorkomen dat je een RMA hebt aangemaakt, dat deze foutief is en dat je deze wilt wijzigen. Dit kan soms moeilijk zijn omdat je deze niet zomaar zoals elke andere verdeling kan wijzigen. Daar is een hele goede reden voor. Voor ons is het het belangrijkste dat de voorraad blijft kloppen bij elke handeling. Wil je toch gewoon de RMA kunnen wijzigen zoals een verdeling?
Hoe het kan:
Ga naar tegel Organisatie --> Werknemers --> [Werknemer] die de handeling wilt kunnen maken --> Wijzig --> Vink Strikt uit. Maar deze gewijzigde partij klopt niet meer in de voorraad. Dit moet je dan later oppakken.
Hoe het moet:
Op het moment dat er een RMA wordt gemaakt en afschrijven wordt geselecteerd, dan wordt er op de achtergrond een verdeling gemaakt naar [Debiteur die ingesteld staat in RMA config]. Dat is bijna altijd een weggooi debiteur. Dus 100 stuks RMA bij een debiteur betekent een 100 stuks RMA verdeelt naar weggooi.
- In het geval dat je het aantal wilt verhogen, raden wij aan nogmaals een RMA aan te maken met het aantal dat je wilt toevoegen.
- Als je deze verhoogt in de verdeling dan wordt dit product aan je voorraad toegevoegd en gaat een verkoper of een webshop het product ongewenst verkopen.
- Dan ben je klaar.
- In het geval dat je teveel hebt toegevoegd aan de RMA en je het aantal wilt verlagen.
- Als je deze verlaagt dan kunnen 2 dingen gebeuren.
- Je krijgt een foutmelding.
- Hij wordt verlaagd, maar beschikbare voorraad wordt onjuist uit de voorraad gehaald.
- Ga in de verdeling tegel naar de gekozen RMA weggooi debiteur.
- Kies de besteldag waarop de RMA is aangemaakt.
- Verwijder het product uit de verdelingen.
- Het product staat terug in de voorraad.
- Verander nu de verdeling naar beneden.
- Verdeel de overige producten weer naar de weggooi debiteur.
Heeft u vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer +31 (0)71 30 20 310 of stuur een e-mail naar support@easyflor.nl.