Bij verkoop automatisch doorverdelen van locatie naar locatie naar debiteur

Het kan voorkomen dat een klant valt onder een locatie en dat deze locatie anders is dan de locatie waar alle EKTs of vmp aankopen binnenkomen. In deze situatie wil je niet dat als deze debiteur een webshop aankoop doet of dat er een product aan hem verkocht wordt dat er een verdeling wordt gemaakt vanaf de verkeerde locatie.

Je wilt dat Easyflor zegt dat wanneer deze klant iets koopt, dat er eerst een verdeling wordt gemaakt naar de locatie van de klant en pas daarna een verdeling naar de klant.

Laten we zeggen dat de voorraad binnenkomt in Aalsmeer. In Limburg is er een distributie locatie. Deze klant koopt een product uit de voorraad van Aalsmeer. Nu moet dit product naar Limburg worden gebracht en daarna naar de klant.

Je wilt dat in Aalsmeer een label wordt geprint met de Locatienaam: Limburg. In Limburg wordt bij het binnenmelden de label geprint van de klant.

Instellen

We stellen het in aan de hand van het voorbeeld hierboven.

Er moet een administratie zijn voor Aalsmeer en voor Limburg

Maak een Locatie en een debiteur aan genaamd Limburg, vernoemd naar de locatie.

De lijst of locatie waaruit gekocht wordt moet onder "Eigenaar van lijst (doorverkoop)" Aalsmeer vallen. Bij een Lijst moet ook nog Standaard locatie Aalsmeer gekozen worden.

Een lijst en locatie worden hetzelfde behandeld.

Zorg ervoor dat bij de debiteur Limburg de verkooplocatie als de locatie.

Limburg heeft staan en onder de administratie van Aalsmeer valt. Verkooplocatie stel je in: Debiteur --> Configuratie --> Verdeling:

De Klanten moeten adminstratie Limburg hebben en als bovenliggende debiteur Limburg gekozen hebben.

Wanneer de klant een aankoop doet uit een lijst met administratie Aalsmeer, dan wordt er gecontroleerd of de debiteur dezelfde administratie heeft als die van Aalsmeer.

Is dat nee, dan controleert hij de bovenliggende debiteur of deze administratie hetzelfde als Aalsmeer is.

Zo ja, maak dan een verdeling naar de bovenliggende debiteur en daarna naar de klant.

Heeft u vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer +31 (0)71 30 20 310 of stuur een e-mail naar support@easyflor.nl.