- (VIDEO) Gebruiker en werknemer aanmaken
- AI2 aanmaken en gebruiken
- Automatisch doorverdelen instellen
- Betaalherinneringen instellen
- Betaaltermijn instellen
- Boekhoudkoppeling maken
- Filteren van kwekers of leverancier
- Flora verrekenen instellen en uitvoeren
- Gebruiker en werknemer aanmaken
- Groepen + Beveiligingsgroepen instellen
- Importeren van een Excel sheet / Aanmaken van een import template
- Kopie e-mail (mail cc) van bestelbevestigingen en/of facturen ontvangen
- SEPA instellen
- Transport en vervoerders
- Twee factor authenticatie (2FA/MFA)
- Valuta conversie
- Verdeelprofielen aanmaken en gebruiken
- Vervoerders aanmaken (met zones)
- Vervoersgebieden aanmaken
- VMP artikelgroep matchen
- Volgorde verkoopeenheden aanpassen
- Volume calculatie instellen en gebruiken
Betaalherinneringen instellen
In Easyflor is het mogelijk om betalingsherinneringen in te stellen, om klanten op de hoogte te stellen dat er nog openstaande posten zijn.
Instellen
Herinneringen zijn te vinden in: Admin --> (Systeem) Configuratie --> (Algemeen) Factuur --> (Algemeen) Herinneringen. Klik vervolgens bovenin op Nieuw als je hier nieuwe condities aan toe wilt voegen. De volgende gegevens moeten worden ingevuld:
- Naam: Dit is de naam die je herinnering in Easyflor geeft.
- Administratie: Hiermee kun je de herinnering limiteren tot een specifieke administratie.
- Email onderwerp: Dit is het onderwerp van de email die wordt verzonden als een factuur buiten het termijn valt.
- Tekst boven/onder tabel: Deze velden zijn vrij in te vullen. We raden aan hier een duidelijk verhaal voor de klant te schrijven. Met de twee velden kun je bepalen of je alles, of een deel, onder en/of boven de tabel met gegevens zet.
- Verstuur x dagen na factuurdatum: Hier vul in je hoeveel dagen na het ingestelde betaaltermijn de herinnering gestuurd moet worden.
VOORBEELD:
Betaaltermijn = 14 dagen De wens is om na twee weken een herinnering naar de klanten te sturen.
In dit geval vul je 0 in, omdat je betaaltermijn al die twee weken is.
Zou je naar drie weken ook een herinnering willen sturen, vul dan 7 in. 14+7=21 dagen in totaal, dus verstuur je na 3 weken een herinnering.
Een standaard betaaltermijn is overigens hier in te vullen:
Buiten de in te vullen gegevens, heb je ook nog een aantal opties die aan te vinken zijn die het proces makkelijk/strenger maken.
- Automatisch: Geeft aan of de herinnering automatisch verstuurd mag worden naar de klanten. (In het geval dat deze uitstaat, moet de herinnering handmatig verstuurd worden. Dit doe je per factuur in Facturen --> (Te factureren) Herinneringen).
- Blokkeer debiteur: Deze optie blokkeert de debiteur van alle vormen van aankopen doen.
- Blokkeer shop gebruikers: Deze optie blokkeert alleen de webwinkel accounts van de klant. Als deze aan staat, heb je nog wel de mogelijkheid om handmatig naar een klant te verdelen.
- Uitgeschakeld: Schakelt de herinnering uit zonder deze volledig te verwijderen, handig voor als je deze in de toekomst toch nog een keer opnieuw wilt gebruiken.
Heeft u vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer +31 (0)71 30 20 310 of stuur een e-mail naar support@easyflor.nl.