- Currency exchange
- Payment reminders
- Set up SEPA
- Setting up redistribution
- User and employee
- Volume calculation set up and use
- Line driver set up
- AI2 aanmaken en gebruiken
- Boekhoudkoppeling maken
- (VIDEO) Gebruiker en werknemer aanmaken
- Automatisch doorverdelen instellen
- Betaaltermijn instellen
- Betaalherinneringen instellen
- Filteren van kwekers of leverancier
- Flora verrekenen instellen en uitvoeren
- Gebruiker en werknemer aanmaken
- Groepen + Beveiligingsgroepen instellen
- Importeren van een Excel sheet / Aanmaken van een import template
- Kopie e-mail (mail cc) van bestelbevestigingen en/of facturen ontvangen
- SEPA instellen
- Transport en vervoerders
- Twee factor authenticatie (2FA/MFA)
- Valuta conversie
- Verdeelprofielen aanmaken en gebruiken
- Vervoerders aanmaken (met zones)
- VMP artikelgroep matchen
- Volume calculatie instellen en gebruiken
SEPA instellen
In deze handleiding behandelen we hoe je op de juiste manier SEPA instelt in je Easyflor omgeving.
SEPA Configuratie
Voordat je het nummer invult, moet er eerst een nummer categorie worden aangemaakt mochten ze er nog niet instaan. Dit doe je in Admin --> (Organisatie) Nummer Categorieën --> +Nieuw. Code en Nummer categorie maak je hetzelfde.
Maak de volgende nummers aan:
IBAN Naam
IBAN Nummer
BIC code
SEPA ID
SEPA naam
SEPA Datum ondertekend (YYYY-MM-DD)
Daarnaast maak je 2 betaalmethoden aan. Dat doe je onder Admin --> (Organisatie) Betaalmethoden --> +Nieuw. Vul de naam in en kies type Bank:
SEPA CORE
SEPA B2B
Hierna gaan we naar Admin --> (Systeem) Configuratie --> (Algemeen) Factuur --> SEPA configuratie. Hier kun je onder IBAN, BIC, SEPA naam en SEPA ID de eerder aangemaakte categorieën en betaalmethodes selecteren.
De factuurstatus moet op "Paid" worden gezet. Dit zorgt er voor dat zodra het bedrag op je rekening is gestort, met als referentie het factuurnummer, dat deze in Easyflor op betaald wordt gezet. Nadat je deze hebt gekozen, klik je bovenaan op toepassen om je wijzigingen op te slaan.
Administratie Configuratie
Onder de administratie moeten de nummer categorieën ingevuld worden. Dit doe je in Organisatie --> (Algemeen) Administraties --> [Administratie] --> (Algemeen) Nummers. Hier kun je op +Nieuw klikken. Selecteer een Nummer Categorie en voer daaronder het gegeven in. Vergeet niet op te slaan. Doe dit voor:
BIC nummer
IBAN Naam
IBAN Nummer
SEPA ID
Debiteur Configuratie
Nu kun je per debiteur gegevens invullen en de betaalmethode aanpassen naar SEPA, mits die debiteur daar gebruik van maakt. Ga naar Organisatie --> (Algemeen) Debiteuren --> [Debiteur] --> (Algemeen) Configuratie --> (Algemeen) Factuur. Hier kan je bovenaan de betaalmethode kiezen.
Voor de gegevens ga je naar Organisatie --> (Algemeen) Debiteuren --> [Debiteur] --> (Contact) Nummers --> + Nieuw. Voer de volgende gegevens in:
IBAN Naam
IBAN Nummer
SEPA Naam
SEPA Datum ondertekend
Heeft u vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer +31 (0)71 30 20 310 of stuur een e-mail naar support@easyflor.nl.