- Currency exchange
- Payment reminders
- Set up SEPA
- Setting up redistribution
- User and employee
- Volume calculation set up and use
- Line driver set up
- AI2 aanmaken en gebruiken
- Boekhoudkoppeling maken
- (VIDEO) Gebruiker en werknemer aanmaken
- Automatisch doorverdelen instellen
- Betaaltermijn instellen
- Betaalherinneringen instellen
- Filteren van kwekers of leverancier
- Flora verrekenen instellen en uitvoeren
- Gebruiker en werknemer aanmaken
- Groepen + Beveiligingsgroepen instellen
- Importeren van een Excel sheet / Aanmaken van een import template
- Kopie e-mail (mail cc) van bestelbevestigingen en/of facturen ontvangen
- SEPA instellen
- Transport en vervoerders
- Twee factor authenticatie (2FA/MFA)
- Valuta conversie
- Verdeelprofielen aanmaken en gebruiken
- Vervoerders aanmaken (met zones)
- VMP artikelgroep matchen
- Volume calculatie instellen en gebruiken
Twee factor authenticatie (2FA/MFA)
In Easyflor hebben wij extra veiligheidsopties ingebouwd in de vorm van twee factor authenticatie. Je hebt hier verschillende opties in, die in deze handleiding allemaal behandeld zullen worden. Ook behandelen we de verschillende situaties, wat kan helpen met het maken van een keuze.
Waar kan je het vinden?
Het instellen doe je in Admin --> Sleutels. Klik hier op +Nieuw om deze aan te maken. Het is belangrijk dat je deze sleutel een duidelijke naam geeft! Mocht er iets fout gaan, dan kan deze namelijk terug gevonden worden. Zie voorbeeld: Als een sleutel succesvol is aangemaakt, kleur de sleutel groen. Mocht deze rood kleuren, dan is er iets fout gegaan en moet je het opnieuw proberen. Het instellen van sleutels ziet er hetzelfde uit voor alle apparaten. Wat er volgt kan er anders uitzien afhankelijk van het apparaat waar je het op instelt.
De apparaten
Momenteel ondersteunen wij MacOS, iOS, Windows en Android op verschillende manieren. Er zijn opties voor vingerafdruk/TouchID, gezichtsherkenning/FaceID, Windows Hello, pincode of via de telefoon.
Verschillende situaties
Belangrijk is de beslissing te maken aan de hand van je eigen situatie. De reden dat wij verschillende opties hebben, is omdat niet iedereen op dezelfde manier werkt.
Situatie 1 - Je werkt op verschillende apparaten
Een veel voorkomende situatie is dat een account op meerdere apparaten tegelijk gebruikt wordt. Wij hebben hier een oplossing voor met de YubiKey. De meest recente is de YubiKey 5 en komt in verschillende formaten, voor verschillende doeleinde. Zie afbeelding: De twee meest linker zijn meer geschikt als je op verschillende apparaten werkt. Deze twee hebben ook de mogelijkheid om het met NFC en Bluetooth te doen. De interessante opties zijn de meest rechter vier. De twee kleine zijn erg handig voor computers die wordt gebruikt door meerdere werknemers, bijvoorbeeld voor het inpakken. Omdat ze klein zijn, zijn ze ideal om in de computer te laten, zonder dat ze je in de weg zitten. De middelste twee zijn erg handig als één medewerker op meerdere apparaten werkt. Deze zijn ongeveer zo groot als een gemiddelde sleutel en is daarom makkelijk mee te nemen.
Situatie 2 - Je werkt op één apparaat
Als je op één apparaat werkt, hebben wij voldoende opties die je Easyflor omgeving beveiligen. Voor windows apparaten hebben wij de optie om van Windows Hello gebruik te maken. Dit kan je vingerafdruk, gezichtsherkenning of een pincode zijn. Als je op je telefoon bent ingelogd op hetzelfde Easyflor account, kan je ook je telefoon gebruiken. Instellen Hieronder staat een screenshot van Windows met de pincode optie. Voor MacOS hebben we een vingerafdruk via TouchID. Dit zit sinds 2016 op de MacBook Pro en Air. Net als via Windows hebben we de optie om je telefoon te gebruiken. Dit zijn screenshots van Chrome: Vingerafdruk: Als je nu uitlogt en opnieuw inlog, krijg je het volgende: Dit zijn screenshots van Safari: Voor Android hebben we gezichtsherkenning, vingerafdruk en een schermvergrendeling. Achter de optie schermvergrendeling heb je de mogelijkheid om een vingerafdruk te gebruiken. Voor iOS hebben we FaceID/TouchID (TouchID vanaf iPhone 5s, FaceID vanaf iPhone X)
LET OP! Als je deze opties gebruikt, werken deze alleen voor de browser waarin je probeert in te loggen. Als je over wilt stappen naar een andere browser, bijvoorbeeld van Chrome naar Firefox, dan zul je het opnieuw moeten instellen.
Heeft u vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer +31 (0)71 30 20 310 of stuur een e-mail naar support@easyflor.nl.